Recente Scheepsfinanciering
DGH ADVIES | SCHEEPSFINANCIERING
DGH ADVIES | SCHEEPSFINANCIERING
Scheepsnaam | MBS Confianza |
Scheepstype | Beunschip |
Bouwjaar | 1965 |
Hoofdmotor | Industrie 6D6, 585 pk* |
Laadvermogen | 1.076 ton |
Inhoud | |
Afmetingen | 69,75 x 8,20 x 2,91 meter |
Omschrijving project | succesvolle funding Motor Tank Schip |
Het aan te kopen schip is een beunschip: een motorvrachtschip speciaal gebouwd voor het vervoer van (nat) zand (spuitzand, ophoogzand) en verontreinigde bagger (baggerspecie). Nederland telt ongeveer 350 van dit soort actieve beunschepen, die vervolgens weer onder te verdelen zijn in verschillende afmetingen en tonnenmaten.
De MBS Confianza meet 1076 ton en behoort tot de 20% van de West Europese binnenvaartvloot met schepen van/tot ongeveer 1.000 ton. Dit aantal neemt jaarlijks af, doordat er in dit segment niet of nauwelijks nieuwe schepen bijkomen, maar wel worden gesloopt. Het perspectief voor dit soort kleine schepen is goed, omdat er in West-Europa nog steeds veel vaarwegen zijn waar de grote schepen niet kunnen komen. Het aan te kopen schip kan in principe op alle bestemmingen komen. |
Scheepsnaam | mts. Samar (wordt mts. Anna) |
Scheepstype | Motortankschip met dubbelwandige roestvrijstalen ladingtanks |
Bouwjaar | 1974 en omgebouwd in 1997 |
Bouwwerf | |
Laadvermogen | 1.409 ton op een diepgang van 2.92 |
Inhoud | 2250 m3 |
Afmetingen | Afmetingen : 84.9 x 9.44 x 2.92 |
Omschrijving project | succesvolle funding Motor Tank Schip |
De huidige eigenaar heeft het schip samen met een compagnon in 2008 gekocht en is in 2016 volledig eigenaar geworden. Door de jaren heen is het schip goed doorgerepareerd. Naast de volledige revisie van de hoofdmotor zijn in 2018 ook nog 2 generatoren vervangen. Het schip is voorzien van een ketel waarmee de producten die vervoerd worden op een bepaalde temperatuur gehouden kunnen worden. T/m september 2018 werd het schip ingezet in de spotmarkt voor het vervoer van zgn. eetbare oliën (w.o. zonnebloemolie, raapolie, etc.). Sinds oktober2018 vaart het schip onder een vaste Timecharter. Vervoerd wordt vnl. natronloog en af en toe kaliumloog. Natronloog wordt onder meer gebruikt voor de verzeping van vetten en verder is het een veelgebruikt middel om de de pH-waarde in te stellen. Kaliumloog wordt gebruikt als grondstof voor reinigingsmiddel, ontsmettingsmiddel, etc. Het vervoer van deze producten mag uitsluitend in roestvrijstalen ladingtanks vanwege het kwalitatief hoogwaardige (dure) product. Bevrachting Zoals hiervoor aangegeven heeft het schip vele jaren zgn. eetbare olien vervoert (ook een nichemarkt) met een beperkt aantal spelers. Bevrachter was toen Interstream Vegoil in Geertruidenberg (www.interstreambarging.com). Sinds 2018 wordt het schip ingezet in een andere nichemarkt en vaart het schip voorde in Rotterdam gevestigde VT-Group (www.vtgroup.nl). De vloot van VT bestaat (op dit moment) uit totaal 33 schepen waaronder een aantal schepen die uitgerust zijn met rvs tanks. VT is daarnaast eigenaar van de grootste tankers voor de riviervaart waaronder het mts. Vorstenbosch (147 meter x 23 meter breedt met een laadvermogen van > 13.000 ton. Met VT is door de huidige eigenaar een timecharter (TC) afgesloten voor een periode van 3 jaar t/m 2021 met 2 jaar optie. VT heeft ondertussen aangegeven de TC te willen verlengen met 5 jaar gerekend vanaf het moment van de notariële overdracht. Het contract is voor 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar. Het vaargebied van het schip is Nederland, Duitsland en België. Investering Koopsom 1.700.000 (1) Bijkomende kosten/werkkapitaal 100.000 (2) Totaal 1.800.000 |
Scheepsnaam | mts. Andy |
Scheepstype | Eetbare oliëntanker |
Bouwjaar | 1954 |
Hoofdmotor | Hoofdmotor is een Cummins QSK 19. |
Laadvermogen | 805 ton |
Inhoud | |
Afmetingen | 67 x 8.26 x 2.53 |
Omschrijving project | succesvolle funding Motor Tank Schip |
Het schip heeft 2 ingebouwde tankblokken voor het vervoer van o.a. melasse, vinasse, urea, calcium chloride, plantaardige en eetbare oliën en vetten. Het schip wordt geleverd met een nieuw CvO en is zeer goed doorgerepareerd.
Bevrachting: Daarnaast zijn ze operationeel in de papierindustrie en bedienen ze verschillende nichemarkten met het vervoer van dedicated producten. De vloot van Maaskade bestaat ondertussen uit 60 schepen. In het segment waarin de An-Dy actief zijn varen 9 schepen. |
Investering Koopsom €625.000 Bijkomende kosten/werkkapitaal €50.000 Totaal te financieren €675.000 |
Scheepsnaam | Delivery (wordt Dafernya) |
Scheepstype | Beunschip |
Bouwjaar | 1966 |
Hoofdmotor | Caterpillar C18. Motor en keerkoppeling nieuw geplaatst in 2015, CCRII |
Laadvermogen | 1005 ton |
Inhoud | |
Afmetingen | 70.10 x 7.32 x 3.28 |
Omschrijving project | succesvolle funding Motor Tank Schip |
Damian kan en wil in principe overal varen maar zijn 1e voorkeur gaat uit naar het IJsselmeer en het noorden van het land. Zijn oude werkgever, Mineralis,te Hattemerbroek (www.mineralis.nl) is een bevrachter die in dit vaargebied veel werk heeft. Mineralis is een dochteronderneming van KWS Infra (VolkerWessels). Mineralis is een groothandel in alle beton-, wegen- en waterbouwmaterialen en doordat ze beschikken over baggermaterieel, overslagmaterieel,vrachtschepen, hopperzuigers, beunschepen en vrachtauto’s zijn ze in staat om de door hun zelf gewonnen of ingekochte producten te laden, te vervoeren, te lossen en af te leveren bij hun afnemers. |
Scheepsnaam | ms. Enjoy |
Scheepstype | Motorschip |
Bouwjaar | 1954 |
Hoofdmotor | 2 x Scania van bouwjaar 2000 en 2002 |
Laadvermogen | 1285 ton |
Inhoud | 1350 m 3 |
Afmetingen | 84.7 x 8.19 x 2.5 |
Omschrijving project | succesvolle funding Motor Tank Schip |
Het schip wordt geleverd met nieuw Certificaat van Onderzoek (CvO) voor een periode van 7 jaar. De motoren zijn ondertussen gekeurd en in prima conditie. Het schip is ooit gebouwd als tankschip maar in 1972 omgebouwd en verlengd tot vrachtschip. Daarnaast heeft het schip een lage kruiplijn waardoor het ook goed inzetbaar is op o.a. de Duitse kanalen. Het schip is ook geschikt voor het vervoer van 54 TEU containers in 3 lagen.
Bevrachting: |
Scheepsnaam | Mvs Lavanda |
Scheepstype | Motorvrachtschip |
Bouwjaar | 1965 |
Bouwwerf | Namêche |
Laadvermogen | 707 ton |
Inhoud | |
Afmetingen | 55 x 7.20 x 2.64 meter |
Omschrijving project | Link |
Mijn naam is Kobus Zijlstra. Ik wil een vrachtschip kopen om daarmee als zelfstandig schipper vrachten te gaan vervoeren. Daarbij word ik gesteund door mijn ooms; een van hen heeft zelf eerder via een succesvolle crowdfundingcampagne via Geldvoorelkaar.nl zijn schip gefinancierd.
Mijn eerste opdrachtgever is Oorburg Intermodaal B.V. uit Nieuwegein. Oorburg is een vrij jong bevrachtingskantoor, dat zich bezighoudt met het transport van bulk- en stukgoederen en projectladingen. Deze partij is bereid om mijn schip in vaste daghuur te nemen.
Scheepsnaam | m.s. Zare |
Scheepstype | Motorvrachtschip met één laadruim, zonder luiken |
Bouwjaar | 1958 |
Bouwwerf | Schiffswerft Germersheim GMBH te Germersheim |
Laadvermogen | 882 ton |
Motor | Scania 625 pk (bouwjaar 2015) |
Afmetingen | 69,92 x 7,56 x 2,54 meter |
Link project | Deel 1, Deel 2 |
Het ms Zare kan tegen een scherpe prijs gekocht worden. Daarnaast verkeert het schip in een zeer goede staat van onderhoud en kan het schip met vast werk erbij worden gekocht.
Bevrachter
Het schip gaat varen voor een vaste opdrachtgever: YST Bevrachtingen in Hendrik Ido Ambacht. Voor deze partij vaart het schip al lange tijd. Deze bevrachter verzorgt sinds 2007 het transport van goederen over de binnenwateren voor diverse opdrachtgevers. Het werkgebied bestaat uit alle vaarwegen in Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk en de Donaulanden. Vervoerd worden onder andere containers, granen, veevoer, constructie, kolen, bulk en speciaal vervoer.
Het schip gaat varen onder een vaste time charter die telkens voor de periode van 1 jaar wordt afgesloten met optie tot verlenging, voor 18 uur per dag en 5 dagen per week. Het contract behelst het vervoer van containers met huisvuil vanuit Delft naar de verbrandingsoven in Hengelo.
Scheepsnaam | MS Mutatie |
Scheepstype | Motor vrachtschip |
Bouwjaar | 1964 |
Bouwwerf | Scheepswerf Van Rossum te Dreumel |
Hoofdmotor | Deutz 460 pk |
Inhoud | 610 ton |
Afmetingen | 55 x 6.60 x 2.60 meter |
Link project | Link |
Het schip kan door mij tegen een hele nette prijs gekocht worden. Het schip is functioneel, direct inzetbaar en goed in orde. Wel ben ik van plan om de komende tijd de nodige (kleine) verbeteringen in eigen beheer door te voeren.
In dit segment vindt geen nieuwbouw plaats en er verdwijnen steeds meer schepen met deze afmetingen van de markt. Veel kleinere schepen van oudere exploitanten (60+) staan te koop, maar door het ontbreken van kopers worden de schepen vaak uiteindelijk gesloopt. Terwijl er juist in dit segment vraag is naar dit soort kleinere schepen, temeer doordat ons land maar ook België nogal wat kleinere vaarwegen kent, waar grote(re) schepen niet kunnen komen. Het rendementsperspectief is dan ook goed. Dit in combinatie met de gunstige aankoopprijs heeft mij doen besluiten dit schip te kopen.
Scheepsnaam | MBS Claudia |
Scheepstype | Motorbeunschip |
Bouwjaar | 1963 |
Bouwwerf | Slob in Sliedrecht |
Laadvermogen | 879 ton |
Inhoud | 552 m3 |
Afmetingen | 64 x 7.32 x 2.89 m |
Project link | Link |
Het aan te kopen schip meet 879 ton en behoort tot de 20% van de West Europese Binnenvaartvloot met schepen van minder dan 1000 ton. In veel rapporten over de toekomst van de binnenvaart (onder andere van het onderzoeksinstituut Panteia), worden de kansen van de kleine schepen in de markt positief ingeschat. Zeker waar het de beunschepen betreft, die een specifiek deel van de binnenvaartmarkt bedienen. Door de aantrekkende economie en daarmee grotere behoefte aan bouwstoffen stijgt de behoefte aan vervoer. Er zal eerder een tekort ontstaan doordat bestaande schepen gesloopt worden en er nagenoeg geen nieuwbouw plaatsvindt. Het toekomstperspectief voor ons is daarom goed.
Wij gaan varen voor de gerenommeerde bevrachter Rapide Bevrachtingen uit Werkendam in voornamelijk Nederland en België. Rapide is opgericht in 1995 en gespecialiseerd in de meest uiteenlopende soorten en maten van watertransport, waarvoor zij over een grote diversiteit aan schepen beschikken, met laadvermogens variërend van 300 tot 5.000 ton. Jaarlijks wordt door Rapide tussen de 3,5 en 4 miljoen ton getransporteerd. Rapide heeft ook met schepen zoals de Ms Claudia veel ervaring.
Scheepsnaam | MBS Zuid Holland |
Scheepstype | Motorbeunschip |
Bouwjaar | 1961 |
Bouwwerf | De Uitkomst Zaandam |
Laadvermogen | 545 ton |
Inhoud | 344 m3 |
Afmetingen | 55 x 6.60 x 2.57 |
Project | Link |
Binnenvaartschip gaat, voornamelijk binnen Nederland, voor een vaste opdrachtgever zand, grind, grond en slib vervoeren. Het aan te kopen schip is geschikt om (nat) zand (eventueel direct van een zandzuiger) te laden en tijdens dit proces en de reis naar de eindbestemming het water uit het zand te pompen, waardoor de lading droog wordt afgeleverd.
Beunschepen zijn uitgevoerd met een dubbele wand, die zorgt voor extra drijfvermogen wanneer het schip volledig met zand gevuld is. Beunschepen vervoeren dan ook veelal zand en verontreinigde bagger. Omdat dit soort lading erg zwaar is, zijn beunschepen relatief klein. Bewust is er gekozen voor een een kleiner schip. Er zijn steeds minder schepen van dit formaat, terwijl de vraag alleen maar toeneemt. Het schip kan op alle (kleine) vaarwegen probleemloos varen. Meerdere zand- en grindhandelaren hebben interesse getoond, hetgeen de overeengekomen vrachtprijs ten goede is gekomen.
Scheepsnaam | MS Brisant |
Scheepstype | Motorvrachtschip |
Bouwjaar | 1963 |
Bouwwerf | T van Duijvendijk’s NV Lekkerkerk |
Laadvermogen | 990 |
Inhoud | |
Afmetingen | 60×7.20×2.62 |
Projectlink | Link |
Eigenaar verkoopt schip in verband met bereiken pensioen. Koper , onze klant heeft ruime ervaring als schippersechtpaar en kopen het relatief kleine schip omdat in dit segment geen nieuwbouw plaatsvindt en steeds meer schepen van deze afmeting uit de markt verdwijnen. Schip verkeert in prima staat en is door de jaren heen goed doorgerepareerd.
Scheepsnaam | MS Dibrad |
Scheepstype | Motorvrachtschip |
Bouwjaar | 1963 |
Bouwwerf | Langebrugge Belgie |
Laadvermogen | 1000m3 / 698 ton |
Afmetingen | 55 x 7.24 x 2.64 |
Eni nummer | 2311458 |
Financieringsbedrag | € 127.500,– |
Klik hier voor meer informatie over de financiering.
Het aan te kopen schip heeft een laadvermogen van 700 ton en een inhoud van 1000 m3. Mede door het grote aantal m3 inhoud onderscheidt het schip zich van veel soortgelijke schepen. Het schip kan meer lading (bijvoorbeeld veevoer) meenemen, hetgeen direct resulteert in een hogere opbrengst. Het schip is recent volledig geclassificeerd voor de komende zeven jaar.
Scheepsnaam
|
MS Mira Maris
|
Scheepstype
|
Motorvrachtschip
|
Bouwjaar
|
1956
|
Bouwwerf
|
Meidericher Schiffswerft in Duisburg
|
Laadvermogen
|
1042 ton
|
Inhoud
|
1.500 m3
|
Afmetingen
|
75 x 8.20 x 2.54
|
Kijk ook op Geldvoorelkaar.nl voor meer details.
Scheepsnaam | MS Jacob Hessel |
Scheepstype | Motorvrachtschip |
Bouwjaar | 1971 |
Bouwwerf | Ebert & Sohne in Neckarsteinach |
Laadvermogen | 1952 ton |
Voortstuwing | 1200 pk MAK |
Afmetingen | 105.10 x 9.53 x 2.84 |
ENI nummer | 4701420 02317814. |
Financieringsbedrag | € 925.000,– |
Met de aankoop van het binnenvaartschip MS Jacob Hessel krijgt schipper de mogelijkheid om een eigen vrachtschip te exploiteren. MS Jacob Hessel is een multifunctioneel, betaalbaar en technisch goed onderhouden schip. Bovendien is de aankoop inclusief een vast en langjarig contract. Het gaat om transporten in Nederland en Duitsland. Doelstelling is om kwaliteit aan deze vaste opdrachtgever te blijven leveren, waardoor de lang bestaande relatie van meer dan 20 jaar tussen het schip en deze partij wordt bestendigd. Zie voor uitvoerige informatie over het project klikt u hier.
Windmolen 50
2986 TK Ridderkerk
+31 (0)6 2389 4470
info@dghadvies.nl
KvK-nummer
68313837